japandi-living-room-interior-design

למה חשוב לבצע בדיקת היתכנות לטרמיטים לפני התקנת פרקט עץ?

 

מי שעדיין לא מכיר את היצור הקטן שאוהב לאכול עץ, חייב להכיר אותו לפני התקנת פרקט מעץ. טרמיטים הם סוג של פרוקי רגליים, מזיקים שנמצאים לרוב באדמה ומחפשים פריטים מעץ שבהם הם ייצרו מחילות למגורים וגם למאכל.  

הבעיה הגדולה עם טרמיטים, שברגע שהם פוקדים רהיט מעץ, הם יוצרים בו מחילות ארוכות שפשוט הורסות אותו והם גם מתפשטים לאזורים ורהיטים נוספים מעץ. ההרס הוא גדול מאוד ועשוי להגיע גם למשקופים של דלתות וגם לפרקט העץ שזה עתה התקנתם. לפני התקנת פרקט מעץ, חשוב מאוד לבצע בדיקה לקיומם של טרמיטים אצלכם בבית. 

איך הטרמיטים מגיעים אליכם הביתה?

טרמיטים בבית הם אירוע שעשוי להתרחש בכל בית. לעיתים זה קורה כי הכנסתם רהיט שנגוע בטרמיטים ולא ידעתם ולפעמים זה קורה כי פשוט האדמה הנמצאת ביסודות הבית נגועה בטרמיטים. לרוב, לפני קבלת טופס 4, קיימת דרישה לביצוע בדיקה זו, אך אם זה לא בוצע, חשוב להזמין מדביר שיבדוק זאת ויחד עם זאת יבצע הדברה נגד טרמיטים. 

הדברה נגד טרמיטים לפני התקנת פרקט

המדביר שיגיע אליכם הביתה, יוכל לגלות האם יש נגיעות של טרמיטים במידה והם נמצאים ברהיטים שבבית או במשקופים. הוא לא יוכל לדעת בוודאות האם יש טרמיטים הנמצאים ביסודות הדירה או הבית. מכיוון שאתם הולכים להתקין פרקט מעץ, אתם לא יכולים לקחת את הסיכון שיש בקרקע טרמיטים ולכן תמיד לפני התקנה כדאי לעשות הדברה נגד טרמיטים. 

איך מתבצעת הדברה נגד טרמיטים שאולי קיימים ביסודות הבית?

איך לטפל בטרמיטים שנמצאים ביסודות הבית? מדובר על תהליך שמבצע מדביר מקצועי. המדביר יבצע קידוחים דקים בחיבורים של הרצפות ואליהם הוא יכניס חומרי הדברה בצורת פיתיונות ג'ל. הטרמיטים שנמצאים באזור הקידוח יטעמו מפיתיונות הג'ל ויביאו אותם כמזון עבור המלכה. כך למעשה המלכה תאכל את הפיתיון המורעל ותסיים את חייה. המטרה היא להשמיד את קיני הטרמיטים בצורה הזו. את הקידוחים המדביר סוגר בעזרת חומר ואתם יכולים להיות רגועים שבוצעה הדברה איכותית כנגד הטרמיטים. 

ומה עושים כאשר מדובר בטרמיטים שנמצאים ברהיטים?

במקרה זה יבדוק המדביר כל רהיט לגופו. במידה והרהיט אכול באזורים רבים, יכול להיות שהמדביר יאמר לכם כי יש להיפטר מהרהיט הספציפי. במקרה וכן ניתן לטפל ברהיט, יציע המדביר טיפול בפיתיונות ג'ל עבור הרהיט וריסוס. 

לסיכום, אם אתם נמצאים בשלב שלפני התקנת פרקט עץ, הזמינו מדביר ובצעו הדברת טרמיטים בכל מקרה, על מנת לשמור על הפרקט שלכם לאורך זמן. אין לדעת האם יש טרמיטים ביסודות או לא, אך מה שבטוח שעם הדברה מקצועית הפרקט שלכם לא יהיה בסיכון. 

שתף עם חברים