בחירת-פרקט

בחירת פרקט לבית – למינציה או גושני?

קיימות הרבה סיבות להחליט על התקנת פרקט בבית או במשרד. קבלת תחושת החמימות למראה העץ הטבעי הוא העיקרי ביניהם, אולם בהחלט לא הסיבה היחידה. יחד עם זאת קיימים מספר סוגי פרקטים ברמות גימור ומחיר שונים מאד זה מזה, וחשוב להכיר אותם, לפני שמחליטים על בחירת פרקטים לבית

בכדי להקל עליכם את מלאכת בחירת הפרקט הנכון, הכנו לכם סיכום קצר של שני סוגי הפרקטים הפופולרים, כך שתדברו עם המתקין או מוכר הפרקטים, תוכלו לקבל החלטה על הפרקט הרצוי ממקום של הבנה ובטחון בסוג הטוב יותר עבורם.

פרקט למינציה

סוג זה של פרקט הינו פופולרי מאד אודות מחירו הנמוך, אפשרות התקנה קלה ומהירה ותחושת המגע הנעימה ברגליים יחפות. פרקט זה הינו למעשה לוח סיבית דחוסה עם טפט דמוי עץ ולמינציה של חומר פלסטי שקוף. הבעיה העיקרית עם פרקט זה היא עמידותו בפני רטיבות ומים, היכולים לגרום לא להתנפח ולאבד את צורתו המקורית. מסיבה זאת, מומלץ להתקינו בחדרי שינה, המרוחקים מחדרים רטובים ומתוך הבנה, שעמידותו אינה לאורך שנים רבות, כמו סוגי פרקטים אחרים. במידה ואתם רוצים פרקט במטבח, מומלץ לבחור בסוג פרקט עץ, בעל עמידות גבוהה לרטיבות ובעיקר לשחיקה.

התקנת פרקט למינציה הינה קלה ומהירה ובשקלול המחיר של ההתקנה חשוב לזכור ולקחת בחשבון את מחירי הספים, הספוג שמתחת לפרקט וכמובן את הפאנלים.

פרקט עץ

פרקט עץ מלא (גושני) הינו למעשה הגרסה המודרנית של שיטת הריצוף המסורתית באירופה. לוחות עץ גושני היו למעשה הפתרון המקובל והנפוץ למשטח דריכה במשך שנים רבות בבתי מגורים ומשרדים והפרקט המודרני שאנו מתקינים על גבי ריצוף בטון או מרצפות מוזאיקה, הינו למעשה מאין חיקוי של אותה שיטת ריצוף ישנה וטובה. פרקט עץ מלא, הינו בעל מראה קלאסי, המאפשר קבלת תחושה נעימה וביתית לצד יתרונות הקיימים בעץ גושני, כגון עמידות גבוהה לרטיבות, עמידות גבוהה לשחיקה ושמירה על מראה מקורי למשך שנים ארוכות. לסוג העץ ממנו מייצרים את הפרקט, חשיבות גדולה ומידת העמידות לרטיבות ושחיקה, משתנות מסוג עץ אחד לאחר. מעבר להבדלים אלו, לכל סוג עץ גושני, גוון שונה וצורת סיבים שונה, המשפיעים מאד על המראה הסופי. פרקט גושני שאנו רוכשים כיום, מגיע עם גימור ומוכן להתקנה. קיימים סוגי גימור שונים, אולם אחד מהיתרונות הבולטים של פרקט טבעי, הוא האפשרות לחדשו אחת לכמה שנים, באמצעות שיוף וצביעה מחדש. תהליך חידוש פרקט גושני, מאפשרת להחזיר לו את המראה המקורי ולהימנע מהחלפה של הפרקט אחת לכמה שנים, כשהוא מאבד מהברק והגוון המקורי שלו.

החיסרון הבולט ביותר של פרקט עץ גושני על פני פרקט למינציה הוא המחיר של הפרקט עצמו וגם בהתקנה.

שתף עם חברים