פרקטים

איך להתאים בצורה נכונה פרקטים לדלת

אם בעבר היינו יכולים לצפות שבכל בית חדש או בית שעובר שיפוץ כזה או אחר, יותקנו מרצפות רגילות או אריחי קרמיקה ייחודים לרצפה, הרי שכיום בלא מעט מבנים נהוג להתקין פרקטים מסוגים שונים, בין אם מדובר בפרקטים חלקים או פרקטים עם שילוב של מספר צבעים, בין אם מדובר בפרקטים מעץ מלא או פרקטים למינציה או אחרים.

ההחלטה להתקין פרקטים במבנה, נובעת הן מכך שמדובר בחומר ייחודי, יפה, ומעניין יותר מאריחי רצפה רגילים והן בגלל שמדובר באריחים שיוצרים תחושה הרבה יותר נעימה וייחודית, הרבה יותר יוקרתית. העניין הוא, כשאנחנו רוצים להתקין פרקטים, עלינו לזכור שיש דברים שאנחנו צריכים לקחת בחשבון, על מנת שהפקט ישתלב בסביבה וכן שאלמנטים אחרים אשר אנחנו מעוניינים להתקין, ישתלבו עם הפרקטים.

דוגמא טובה לכך קשורה לדלתות. על פניו, כשאנחנו רוכשים דלתות פנים מחיר זה הדבר הראשון שאנחנו מסתכלים ובצדק, העניין הוא, שיש עוד דברים שאנחנו צריכים לבחון, כמו למשל עצם זה שאם אנחנו מעוניינים להתקין פרקטים בחדר, אנחנו צריכים לדעת כיצד לשלב בין השניים, כיצד להתאים אותם, אחרת אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם בעיה, גם ויזואלית וגם טכנית.

לפני שניכנס לעצם העניין ונסביר את זה, חשוב להדגיש כשאנחנו מחליטים להתקין פרקטים או דלתות פנים, אנחנו צריכים לבצע הליך תכנון מקדים, אנחנו צריכים לבחון מה עומד לרשותנו ומה אנחנו רוצים להשיג בסופו של דבר. רק כך אנחנו נוכל בסופו של יום, לקבל את העיצוב שאנחנו רוצים, בתנאים שהכי מתאימים לנו.

כיצד משלבים בין השניים

על מנת להתאים פרקטים לדלתות ולשלב ביניהם, אנחנו צריכים לבחון כמה דברים.

ראשית, נבחן מה כולל החדר בו אנחנו מבקשים להתקין את הפרקטים, באיזה גודל הוא וכיצד אנחנו רוצים להתקין את הפרקטים ומאיזה סוג הם יהיו.

שנית, אנחנו צריכים לבחון את פתח הדלת, באיזה גודל הוא ובאיזה גובה.

שלישית, אנחנו צריכים להחליט כיצד אנחנו רוצים לעצב את החדר באופן עקרוני. כך שהוא יעוצב באופן כזה שיתאים למה שאנחנו מחפשים.

נקודות ההתאמה העיקריות בין פרקטים לדלתות צריכות להיות בעיצוב, בחומר וכן בהתאמה מבחינת השטח. כלומר, אנחנו צריכים לוודא שהדלת מגיעה עד הפרקט, עד גובה הקרקע, אך איננה נוגעת בה או לפחות לא גורמת לשריטות ולשחיקה של הפרקט בכל פעם כשאנחנו מחליטים לפתור או לסגור אותה.

לגבי נקודות אחרות, ובכן, אנחנו לא היינו רוצים להתקין דלת שאיננה מתאימה לפרקט מבחינת החומר ומבחינת העיצוב. צריכה להיות התאמה על מנת שנוכל ליהנות מעיצוב ייחודי ומרשים ובצורה כזו, החדר ייראה נפלא וגם נוכל ליהנות מחומרים שמחזיקים מעמד זמן רב.

לסיום צריך לומר, אנחנו יכולים למצוא דלתות פנים מחיר סביר וכך גם פרקט, מה שאומר שאנחנו לא חייבים להשקיע הרבה כסף בשביל לייצור חדר יפה.

שתף עם חברים