פרקטים למטבחים – בחירה חכמה

פרקטים למטבחים של פרפקט פלור– בחירה חכמה

מטבח פורמייקה ופרקטים – למה זה כדאי?

אנשים רבים חוששים שפרקט במטבח ייהרס בקלות בגלל סוג השימוש במטבח- בישול, אוכל, שאריות ועוד. אולם לעיתים קרובות פרקט יכול דווקא להגן על הריצוף הנמצא מתחתיו. בבתים חדשים המרצפות יקרות והפרקט יכול להוות הגנה טובה.

מבחינה עיצובית מטבח פורמייקה עם פרקט מהווים המשך ישיר של עיצוב יתר הבית- הסלון, המבואה ועוד. התקנת פרקט במטבח מאפשרת להמשיך את קו העיצוב האחיד ולתת שדרוג בעיצוב לכל הבית.

במידה ומותקן פרקט ביתר הבית- דווקא אז חשוב שיהיה פרקט גם במטבח, מבחינה בטיחותית. פרקט שמותקן רק בסלון דורש מדרגה בעלת שיפוע במקומות בהם הוא נגמר והדבר עלול להיות מסוכן, בייחוד בכל הנוגע לילדים.

סוגי פרקטים למטבח

פרקט עץ- פרקט העשוי

מעץ טבעי כמו למשל- עץ מייפל, עץ ליבנה, עץ אלון ועוד. הוא נקרא תלת שכבתי – שכבתו העליונה היא השכבה של העץ הטבעי. פרקט עץ נפוץ במדינות רבות ברחבי העולם ומחיריו משתנים בהתאם לאיכות העץ ושכיחותו בעולם.

פרקט למינציה- מחקה את פרקט העץ, אולם זול משמעותי. פרקט הלמינציה מגיע במגוון דגמים וצבעים שונים ולכן קל יותר להתאים אותו לעיצוב המטבח. למשל, מטבח פורמייקה שבו גוון הארונות כהה- ניתן להתאים את צבע פרקט הלמינציה למראה הכולל של המטבח.

פרקט הלמינציה יכול להיות עשוי משני חומרים- פרקט על בסיס HDF שהוא הפרקט הסטנדרטי יותר, ופרקט על בסיס P.V.C אשר יכול להתאים לאזורים לחים יותר ונקרא גם פרקט פולימרי והוא קשיח יותר. לכן ניתן להתקין עליו את ארונות המטבח ואף את פינת האוכל, המקרר ועוד.

איזה סוג פרקט נתאים למטבח פורמייקה?

חשוב להבין כי מטבח פורמייקה עם פרקטים נפוצים בכל העולם, ולכן השימוש בהם הוא פשוט ובטוח ומאפשר אווירה נעימה בכל הבית.

עם זאת, יש יתרונות וחסרונות לסוגי הפרקט השונים:

בכל הנוגע לרטיבות, פרקט עץ טבעי לא חווה בעיה מיוחדת. כל עוד לא נשפכו כמויות גדולות של מים על גבי הפרקט, אלא טפטוף מים מדי פעם או שפיכה אקראית של כמות מים קטנה לא תזיק לפרקט זה. החיסרון המרכזי בפרקט עץ הוא רגישותו לשריטות ומכות.

לכן, לאחר תקופה מסוימת אפשר לעשות לפרקט זה ליטוש, דבר שלא אפשרי בסוגי פרקט אחרים שצריך פשוט להחליף לאחר תקופת שימוש מסוימת.

פרקט למינציה לעומתו אינו סובל ממכות ושריטות בקלות, ואף ניתן להתאימו בקלות מבחינת גוונים ועיצובים לקו העיצובי השולט בבית.

אבל חסרונו הגדול של פרקט הלמינציה במטבח הוא שהוא רגיש לרטיבות ולמים ולכן צריך לנקות באופן מידי כל נוזל או נוזל שומני שנשפך עליו. עם זאת, קל יותר לנקות שומנים מפרקט למינציה מאשר מפרקט עץ!

קיים פרקט למינציה העמיד למים- פרקט ה-P.V.C אשר יקר יותר מפרקט הלמינציה הרגיל. כך ניתן למשל כדי להוזיל עלויות- להתקין פרקט למינציה בכל הבית, ובמטבח להתקין פרקט למינציה העמיד למים.

קיימים סוגים רבים של פרקטי למינציה באיכויות שונות- כדאי לבדוק את איכותם כי ייתכן שפרקט מסוים יהיה עמיד יותר למים מהשני וקל יותר לתפעול.

מטבח פורמייקה יכול ליהנות משדרוג ומראה חמים ומעוצב יותר בזכות התקנת פרקט מתאים בהם. חשוב שתעשו סקר שוק מתאים לא רק לגבי המחירים, אלא גם לגבי איכות הפרקט שתרכשו, סוג ההתקנה והשימוש שיהיה הנוח ביותר עבורכם

שתף עם חברים