פרקט עץ

הכל על פרקט עץ

אחד החומרים הכי מיוחדים של הטבע הוא עץ. קיימים אלפי סוגי עצים, את חלקם סביר להניח שאנו לא מכירים, העץ משמש בסיס לחומרים רבים בעולם, אך אחד מהשימושים השכיחים והמקובלים ביותר, הוא השימוש בפרקט עץ לחלל הבית, המשרד או כל מקום אחד שאנו מעוניינים לשהות בו ולעצב אותו על הצד הטוב ביותר. פרקט עץ הוא חומר אשר מספק חמימות לכל מרחב בו הוא ממוקם, קיימים סוגים רבים ומגוונים של פרקטי עץ, כמובן האפשרויות בהתאם לתקציב וליכולת, עם זאת בכלל המקרים מדובר במוצר שמעניק שינוי עצום.

 סוגים שונים של פרקט עץ

 בשוק קיימים מספר דוגמאות לפרקטי עץ. הפרקט האיכותי ביותר יהיה פרקט עץ טבעי, לאחריו יופיע פרקט שכבות ואחרון ברשימה פרקט למינציה (שהוא לא עשוי מעץ, על כן פחות רלוונטי). בין פרקט העץ הטבעי לפרקט שכבות יש מספר הבדלים. העץ הטבעי יהיה פרקט לא מעובד, אלא רק מצופה בשכבה קלה של לכה או שמן. פרקט זה מחזיק לאורך זמן ולא דורש כמעט אחזקה. פרקט שכבות יהיה מורכב ממספר שכבות של עץ, אותם ניתן להתאים לפי היכולת הפיננסית והטעם. פרקט זה ידרוש מעט יותר השקעה מידי מספר שנים, אך גם הוא עמיד לאורך זמן. בשני המקרים ניתן למעשה לבצע חידוש לפרקט על ידי ליטושו, במקרה זה חשיפת העץ אשר נמצא בשכבה התחתונה יעניק מראה מרענן גם לאחר מספר שנים.

 בשונה מפרקט הלמינציה, העץ מאופיין במפרט שונה הקובע את איכויותיו ועלויותיו.סוגי הפרקטים הקיימים והמשווקים על-ידנו הינם: פרקט עץ דו שכבתי,פרקט עץ תלת-שכבתי, ופרקט גושני.

 

פרקט עץ בחדר ילדים

פרקט עץ בסלון הבית

פרקט מיוחד

 

איכות פרקט עץ 

 הפרמטרים שקובעים איכות ומחיר בפרקט עץ קשורים לסוגי העץ: בוק, מייפל, דובדבן, אלון, אגוז, אירוקו ועוד.

מרקם העץ, 3 "סטריפים(פסים), 2 סטריפים ופלאנק- פלטת עץ שלמה.

עובי הפרקט כולו ועובי השכבה העליונה של העץ או כפי שהוא מכונה (העץ הקשיח-HARD WOODׂ) בהקשר הנ"ל נציין שעובי הפרקטים נע בין 10.5 מ"מ-22 מ"מ.

רמת המיון של העץ: בעל מרקם אחיד וזורם או שינוי גוון ברמות שונות בין פלטה ופלטה. רמת המיון קשורה גם לכמות "העיניים" שיש בפרקט. ככל שיש יותר "עיניים"

בפרקט יהיה מחירו נמוך יותר אם כי לא יפגע באיכותו.

חיבורי הפרקט :"קליק", ללא דבק או חיבורי זכר-נקבה עם הדבקה בין הפלטות ו\או לרצפה.

פרקט מוגמר או ללא גמר(UN FINISHׂ)

גימור לכה או שמן.

רוחב הפלטות ואורכן.

 

התשתית לפרקט עץ בהתקנה "צפה", הינה ספוג אקוסטי-של "פלציב" או ש"ע. התקנה בהדבקה לרצפה מומלצת
בדבק דו-קומפוננטי.

 

שתף עם חברים