למה חשוב לעשות ריסוס לפני הנחת פרקט?

למה חשוב לעשות ריסוס לפני הנחת פרקט?

רצפות הפרקט הפכו לפופולריות מאוד בשנים האחרונות. הסיבה העיקרית לכך היא הרצון של יותר ויותר ישראלים לחיות בבית משודרג גם בהיבט האסתטי וגם בהיבט הפרקטי, ובעקבותיו גם המוכנות להשקיע בכך. בנוסף הירידה במחירי חיפוי רצפה זה, והמגוון הרחב של האפשרויות – כולל פרקטים סינטטיים – מאפשרת לעוד ועוד אנשים לממש את הרצון וליהנות מרצפה מרשימה, נעימה למגע וחמימה.

כשבוחרים להתקין רצפת פרקט, ישנם מספר דגשים חשובים – ואחד מהם הוא נושא ההדברה.

גישה מלאה לכל מקום שעלולים להיות בו חרקים

כשמבצעים הדברה לדירה, המטרה כמובן היא להגיע לכל מקום שעלולים להימצא בו חרקים מזיקים – נמלים, תיקנים אמריקאים (ג'וקים), תיקנים גרמנים, פרעושים, פשפשים וכו'.

לפני שמניחים את הפרקט אין למעשה שום מגבלה על הריסוס. המדבירים יכולים להגיע לכל נקודה ונקודה בהתאם למקומות שבהם נמצאים החרקים הרלוונטיים, ובנוסף הם יכולים להשתמש בחומרי ההדברה האפקטיביים ביותר שיש (בכפוף כמובן לאישור המשרד להגנת הסביבה – ישנם חומרים שאסורים לשימוש, ומדבירים אחראיים ואמינים לא משתמשים בהם).

לאחר שהפרקט מונח במקומו, אפשר עדיין לבצע הדברה – אבל חלק מהחומרים עלולים להזיק לעץ, ולכן כדאי לרסס עוד לפני חיפוי הרצפה בפרקט כזה או אחר.

על מה חשוב להקפיד כשמדבירים חדר שיש בו פרקט?

באופן טבעי גם אחרי שבסלון, בחדר השינה, בחדר הילדים, בחדר הרחצה או בכל מקום אחר בבית מותקן פרקט עדיין ייתכן צורך בהדברה. גם אם ביצעתם ממש לפני הנחת הפרקט הדברה מקצועית, התוקף שלה מתפוגג בשלב מסוים – ומסביבנו חיים סוגים רבים מאוד של חרקים שנמשכים אל הבתים שלנו ואל המזון שיש בשפע בכל דירה.

כשמחליטים לבצע ריסוס בדירה שיש בה פרקטים, חשוב מאוד לבחור חברת הדברה עם ניסיון ספציפי בביצוע פעולה זו. בפרט כדאי להעדיף אנשי מקצוע שיודעים איך לבצע הדברת דירה בעזרת חומרים ידידותיים לפרקט, ולסביבה באופן כללי. סוג זה של שירות נקרא גם הדברה ירוקה או הדברה אורגנית, ולא כל החברות בתחום מיומנות במתן שירות זה.

ריסוס אחרי ניקיון ולפני כניסה לדירה חדשה

מצב נוסף שבו כדאי לבצע ריסוס יסודי הוא לפני כניסה לדירה חדשה. לכאורה, הדברת דירה חדשה היא פעולה מיותרת משום שמדובר במקום שרק עכשיו הסתיימה הבנייה שלו – אבל בפועל דווקא במהלך הבנייה עלולים להגיע חרקים רבים ולמצוא לעצמם מקומות מסתור באזור. בנוסף הדברה בדירה חדשה מהווה פעולת מנע, ובעיקר לקראת הקיץ – העונה שבה כמות החרקים עולה.

התזמון הנכון במקרים אלה הוא אחרי שביצעתם ניקיון יסודי בדירה – עוד פעולה מומלצת שכן גם חברות הבנייה הטובות ביותר לא משאירות את הנכס נקי מספיק לפני שהן מוסרות את המפתח – ועוד לפני המעבר. בדרך זו הדירה ריקה, ולמדבירים קל יותר לבצע את העבודה בצורה היעילה ביותר ובמינימום זמן (ולכן גם המחיר יהיה אטרקטיבי יותר). אם תכננתם להניח פרקט, תוכלו לעשות זאת לאחר הריסוס.

שתף עם חברים