התאמה פרקט לריהוט

איך להתאים צבע פרקט לרהיטי הבית?

אתם לקראתם שיפוץ והתקנת פרקט בדירה? לא בטוחים באיזה צבע פרקט לבחור? כאשר מעוניינים להתקין פרקט בדירה כדאי לחשוב טוב על הצבע לפני ההתקנה כי לאחר מכן אתם יכולים להתאכזב מהתוצאה. פרקטים לדירה לא מחליפים כל יום ועלות ההתקנה פלוס עלות אריחי הפרקטים יכולה לעלות לא מעט. לבחירת צבעי הפרקט יש משמעת רבה, הם יכולים לשדר רוגע וחמימות או מודרניות וחדשנות. הם באים בסגנון מודרני, כפרי, עתיק, עם צורות ובלי ועוד מגוון וריאציות רחב. צבע הפרקט יכול להשפיע משמעותית על עיצוב, אופי הדירה והרגשה שהמקום מזמין ועוד. במקום לצפות איך תיראה תוצאת ההתקנה, יש כמה דברים שחשוב לדעת לפני התקנת פרקט.

צבע פרקט שונה מצבע הרהיטים

טעות רווחת אצל אנשים שמתקינים פרקט, הם בוחרים את הצבע של הפרקט לפי טעמם האישי, הם לא מדמיינים בראש ומראש כיצד זה יראה.

הטעות השניה היא שהם בוחרים בצבע שהם רוצים מבלי לשים לב שצבע הפרקט בצבע של הרהיטים. התוצאה – רהיטי הבית נבלעים בתוך הפרקט ומאבדים מנוכחותם. לכן מומלץ לבחור צבעים עם ניגודיות גבוה כך שכל רהיט יקבל את הנוכחות שלו. לדוגמא, אם יש לכם ספסל אחסון מעץ בצבע לבן בהיר, כדאי להתקין פרקט צבע אפור ובכלל פרקטים כהים יותר מאותו גוון.

המומחים אומרים שבכדי להיות בטוחים שתהיה רמת ניגודיות מספקת, כדאי לקחת שני גוונים מעבר לאותו צבע. יש קטלוגים של גוונים שאתם יכולים לבדוק בהם את הגוונים שיש לכם כרגע ולהתאים את הגוון לפי 2 מידות מעל או מתחת. כלומר, 2 גוונים בהירים יותר או 2 גוונים כהים יותר.

התאמת צבע הפרקט לגודל החדר

ככל שמדובר בחדר קטן, כך כדאי למצוא דרכים להעביר בו תחושה אשלייתית של מרחב ככל האפשר. בנוסף לאריחי פרקטים גדולים מאשר קטנים שיעבירו את התחושה שהחדר מרווח – פרקטים בהירים, נותנים תחושה של מרווח גם כן. וכמו שאמרנו בפסקה הקודמת, במידה ויש כבר רהיטים בחדר הקטן, לדוגמא שירותים וכולם בהירים, חשוב לא לבחור באותו צבע הפרקט כי שאר הרהיטים יבלעו. יש מגוון וריאציות בין בהיר לכהה שיכולים להתאים.

השתמשו במגזינים

בכל זאת מסתבכים עם בחירת הצבע הפרקט לסוגי החדרים והרהיטים? חוששים שזה לא יצליח? דבר נוסף שיכול לעזור לכם לקבל אינדיקציה הוא לפשפש במגזינים כמו של איקאה וכדומה. תוכלו למצוא שם המון דוגמאות לריצוף בתים. בין אם בחדרי שירותים, מרפסות, סלון, מטבח, חדרי שינה, יש שם את כל הסוגים. ככה תקבלו זווית ראיה מחודדת יותר לגבי פרקטים וזה יקל עליכם בבחירה.

צריכים עזרה? מוזמנים להתייעץ איתנו ואנחנו נשמח לעזור לכם. פרפקט פלור מתמחה בבחירה והתקנת פרקטים לדירה בהתאמה אישית מיזה שנים רבות. אם אתם לא בטוחים בצבע, בגדלים ובסוג החומר, אנחנו כאן בשבילכם!

שתף עם חברים