Parquet f or balcony

איזה פרקט מתאים לגינה במרפסת

גינה במרפסת היא פיסת טבע בתוך המרחב הביתי ולכן לבעלי נכסים רבים חשוב לטפח את הגינה, לרענן מדי פעם את נראותה, כדי ליצור אווירה נעימה ומלאת חיים בבית.

רצפת המרפסת הביתית

הרצפה היא חלק מהותי בעיצובה של המרפסת. בעבר היא הייתה מרוצפת במרצפות רגילות, באריחי קרמיקה או בדשא סינטטי. בעבר נושא הריצוף באמצעות לוחות עץ לא היה כלל רלוונטי לאור העובדה שמשקים את הצמחייה במים ולכן השילוב של מים ועץ נראה לא מעשי.
אך לאחרונה החלו לייצר ולשווק לוחות פרקטים ייחודיים אשר מיוצרים מפולימרים ומחומרי איטום יוצאי דופן. זו הסיבה שפרקט חדשני זה מתאים גם למקומות כמו מרפסות סגורות שיש בהן לעיתים רטיבות של מים ולחות.

בדיקת התאמת המרפסת להתקנה של פרקט

לא משנה אם ברצונכם במרפסת קטנה מעוצבת או גדולה רגע לפני קבלת ההחלטה, יש לבצע כמה בדיקות עם אנשי מקצוע לאור מיקומה של המרפסת. אם זו מרפסת פתוחה שגשם חודר פנימה בחורף והשמש היום יומית יוקדת בחוזקה, או זו מרפסת סגורה על ידי חלונות או תריסים אטומים, כך שאין השפעה של פגעי מזג האוויר.
אם מדובר במרפסת פתוחה, הדגם היחיד שמתאים הוא הפרקט הפולימרי אשר נמכר בהיצע נרחב של צבעים ולכן יוסיף יופי רב לעובדה שיש גינה במרפסת, אך זה רק אם לא חודר גשם בהתאם לכיוון ולמיקום של המרפסת.

אם מדובר במרפסת סגורה, ההתייחסות אליה היא כמו אל חדר סגור ולכן אפשר להתקין בה לוחות של פרקטים למינציה אשר קיימים בגדלים שונים, צרים ורחבים, קצרים וארוכים ובמבחר גדול מאד של גוונים יפהפיים. בהתאם לנראותה של המרפסת, הלקוחות או מעצב הפנים שלהם ימליצו על האופציה שהיא המתאימה ביותר.

סוגי פרקטים

בתחום הפרקטים קיימים שלושה סוגים מרכזיים של פרקטים:

פרקט סינתטי – למינציה

• פרקט זה בנוי משלוש שכבות והשכבה העליונה שלו היא מודבקת ועליה ממוקמת הדוגמה בעלת המרקם היפהפה.
• מתקינים פרקט למינציה על משטח ישר כמו מרצפות ישנות או בטון מוחלק.
• לאור איכותו הרבה של פרקט זה, ברוב המקרים לא מחליקים עליו.
• התחזוקה שלו היא קלה מאד. אפשר לשאוב את הלכלוך והעלים באמצעות שואב אבק בעל יכולת יניקה גבוהה ולאחר מכן לשטוף באמצעות מטלית לחה וחומר ניקוי ייעודי. הפעולה לוקחת דקות בודדות ומיד לאחר מכן המשטח יבש כולו.
• בהתקנה אפשר לבקש מהמתקין להוסיף בפינות יחידות סף אך הפרקט יפה גם בלעדיהן.
• בעת ההליכה עליו כמעט לא נשמע צליל וזאת לעומת הפרקטים האחרים.

פרקט עץ טבעי

פרקט טבעי עשוי מעץ גושני כמו עץ אלון והוא בעל מראה כפרי. פרקט מסוג קיים בשתי וורסיות, האחת של עץ דו שכבתי הבנוי משתי שכבות והשני הוא של עץ רב שכבתי אשר בנוי מכמה שכבות. מדובר בדגם עמיד הרבה יותר מהלמינציה, אך הוא גם כבד יותר ולכן יש לבדוק עם איש מקצוע אם משקל זה אפשרי במרפסת.

פרקט שעם – פולימרי

הפרקטים החדשים אשר מכילים פולימרים מתאימים למקומות שיש בהם מעת לעת מעט מים כמו חדרי אמבטיה ומטבחים ולכן הם מתאימים למרפסות סגורות, אך מומלצות פחות למרפסות פתוחות שעלולות לסבול מכמות גדולה של גשמים.

שתף עם חברים