עיצוב סלון עם רצפת פרקט

עיצוב סלון עם רצפת פרקט

הסלון הוא החדר הדומיננטי ביותר בבית

בסלון בני המשפחה שוהים רוב שעות היום. לכן, עיצובו של הסלון הוא משמעותי ליצירת תחושה חמימה ונעימה בבית כולו. רבים נוהגים לעצב גם את רצפת הסלון בפרקט. אם בעבר פרקט היה מעץ מלא בלבד ולכן הריצוף היה יקר ודורש תחזוקה, היום ישנו פרקט הלמינציה שנראה טוב לא פחות והוא זול ואינו דורש תחזוקה מיוחדת. בעיצוב הסלון כדאי לראות בפרקט בסיס ולעצב את הסלון בהתאמה אליו. הנה כמה טיפים לעיצוב סלון שיש בו רצפת פרקט:

בחירת פרקטים וריהוט שמשתלבים עם צבעים יחד :

הריצוף הוא כאמור הבסיס לעיצוב ולכן כדאי לבחור ריהוט עם צבע שישתלב היטב עם צבע הפרקט. הצבע לא צריך להיות דווקא צבע דומה. לעיתים ניגודיות משתלבת טוב יותר: עם ריצוף כהה אפשר לבחור בריהוט בהיר שיכניס אור וייצור משחק צבעים. עם ריצוף בהיר אפשר דווקא לבחור בריהוט כהה. בהתאם לאלמנטים אחרים בסלון אפשר גם לבחור בריהוט צבעוני וליצור אחידות בין צבע הרהיט לבין צבע פריט שישנו בסלון.

 להתאים את הרהיטים לגודל הסלון:

בלי קשר לריצוף הפרקט, כדאי להתאים רהיטים לגודל הסלון. אם לדוגמה הסלון קטן יחסית, רהיט גדול כמו ספה ייצור בו צפיפות וידגיש את מידותיו המצומצמות. במצב כזה, במקום ספה אחת גדולה מומלץ לבחור בכמה מקומות ישיבה קטנים כמו כורסת טלוויזיה וספה קטנה. הפיכתה של כורסת טלוויזיה לרהיט הדומיננטי בחדר תיצור עניין וגם תשמור על האווריריות של הסלון. כך אפשר לשחק עם כורסאות וכסאות מעניינים. אם זהו סלון גדול, כדאי דווקא לבחור בספה גדולה ודומיננטית שתשמור על חמימות ותמנע התפזרות.

 שטיח קטן שישחק עם הפרקט:

הוספת שטיח קטן מומלצת בעיקר בסלון גדול בו כדאי ליצור אלמנטים שיחלקו את הסלון למספר אזורים. שטיח קטן מתחת לשולחן הסלון ידגיש את המרכז שלו או שטיח סמוך לכורסת טלוויזיה ידגיש את אזור הצפיה בטלוויזיה. גם כאן כדאי לשחק בין צבע הפרקט לצבע השטיח, למצוא צבע ודוגמה שידגישו גם את הריצוף וגם את השטיח.

תאורה מתאימה לסוג הפרקט :

חשוב לבחור תאורה בהתאם לגודל הסלון וגם בהתאם לגובה התקרה. לכן, קחו בעירבון מוגבל את המראה של גופי תאורה בחנויות. שם הפרופורציות שונות לחלוטין, למשל התקרה גבוהה מאוד. אם הסלון גדול אפשר לבחור גוף תאורה דומיננטי שגם ישתלשל כלפי מטה. אם הסלון קטן כדאי לבחור גוף תאורה קטן וצמוד תקרה או גופי תאורה צמודי קירות. גם במקרה של תקרה נמוכה כדאי לבחור בגוף תאורה צמוד תקרה. בסלון גדול אפשר לבחור במספר סוגים של גופי תאורה כמו גוף תאורה דומיננטי במרכז יחד עם ספוטים המאירים על אזור אחר או גוף תאורה צמוד קיר.

לסיכום, פרקט הוא אופציה נהדרת לריצוף וניתן לשחק עם הצבע ולהתאימו לתנאי הסלון. בעיצוב סלון המרוצף בפרקט כדאי להתאים את הריהוט והתאורה לצבע הפרקט ולפרופורציות החדר.

שתף עם חברים