infant room design

טיפים ורעיונות לעיצוב חדר לתינוק – כאן גרים תינוקות בסטייל

לידה נחשבת לאחד מרגעי השיא בחיים, זהו רגע מיוחד, מרגש ומאושר, בין אם זו הלידה הראשונה ובין אם זו לידה שנייה, שלישית וכו'. לאחר לידה מוצלחת של התינוק ההורים הנרגשים והמאושרים מעוניינים לרכוש עבורו את הרהיטים והאביזרים הטובים ביותר כמו עגלת תינוק מעוצבת, ריהוט איכותי ובטיחותי בעיצוב אלגנטי, אביזרים איכותיים וכמובן בגדים חדשים ויפים.

ההורים מתחילים בהכנת חדרו של התינוק עוד לפני הלידה, הם מבקרים בחנויות ובאולמות התצוגה כדי לבחור מיטה, שידת החתלה, כוננית נוחה וריהוט נוסף, לכן כבר בשלב זה כדאי לחשוב על עיצוב החדר ומידות הרהיטים. עם זאת, אין לשכוח כי רוב ההורים מעדיפים שהתינוק יבלה איתם בחדר השינה עד שיגיע הזמן בו הוא יעבור לחדר משלו. לכן, לא חייבים לרכוש את כל הרהיטים ולעצב את חדר התינוק מראש, אך כדאי לחשוב כמה צעדים קדימה ולהתעניין ברעיונות ובכללי עשה ואל תעשה לעיצוב חדר התינוק.

כללים חשובים לעיצוב חדר לתינוק

הפתרון הקל ביותר לעיצוב חדר עבור התינוק המצטרף למשפחה הוא לפנות למעצבת פנים מנוסה ויצירתית, אך אפשר לחסוך עלויות ולקבל ייעוץ באולמות התצוגה של רשת מובילה ליבוא ושיווק מוצרים ורהיטים לתינוקות.

יש שלושה כללי אצבע חשובים שחייבים להנחות את ההורים הנרגשים המתכננים לעצב חדר לתינוק:

בחירה נכונה של ריהוט לחדר התינוק – כדאי לקחת מידות מדויקות של חלל החדר ולשרטט אותו, רשימת הריהוט לתינוק כוללת מיטה, שידת החתלה, ארון ומדפים, הרהיטים חייבים לעמוד בדרישות התקן הישראלי וללא צבעים וחומרים רעילים. כדאי לבחור ריהוט פונקציונלי ובטיחותי שיוכל לשמש את התינוק גם בגיל מאוחר יותר, לדוגמה ארון מרווח עם אפשרות להתאמת גובה המדפים, שידה שתהפוך לכוננית אחסון נוחה וכו'. כדי להוזיל עלויות כדאי לחפש דילים משתלמים בהתאם למגבלות התקציב של ההורים לכן עדיף לרכוש את כל הריהוט במקום אחד.

צבעים רכים ומרגיעים – כדי ליצור אווירה נעימה ומרגיעה בחדרו של התינוק מומלץ לצבוע את הקירות בגוונים רכים כמו פסטלים. צבעי פסטל נושמים ואין בהם כימיקלים מסוכנים לתינוק, הם יוצרים מראה חלומי וקסום ומבטיחים אווירה מרגיעה בחדרו של התינוק.

רצפת פרקט – לחדר התינוק כדאי לבחור פרקט עץ או סינתטי, הפרקט יוצר מראה חם בחלל החדר, הוא מהווה שכבת בידוד נוספת, נעים ללכת, לשבת ולזחול עליו, הוא מבודד היטב חום וקור, מונע פגיעות קשות בגלל נפילות וקל לנקות אותו.
חשוב להדגיש כי יש תקנים מחמירים מאוד לריהוט ולאביזרים המיועדים לתינוקות. מומלץ לרכוש רק רהיטים העומדים בדרישות התקן הישראלי, לדוגמה ת"י 5115 לשידות החתלה, ת"י 691 ו-692 לעריסות ולמיטות לתינוק וכיוצא בזה.
טיפ נוסף מהמומחים שלנו: אל תעמיסו את חדרו של התינוק בפריטים, חפצים ואלמנטים. התינוק זקוק לגירויים אך עומס רב בחדר לא תורם לו ועשוי להשפיע על התנהגותו, ובעולמנו יש מספיק גירויים מכל עבר. לכן השאיפה היא לעצב חדר תינוק נעים עם קווים נקיים ואווירה מרגיעה ורכה.

3 טיפים לעיצוב חדר לתינוק

• עיצוב נכון של חדר התינוק תורם להתפתחות הילד לכן אין להרבות בגירויים וכדי להבטיח שינה טובה ואיכותית של הפעוט כדאי להקפיד על עיצוב נקי מבלי להתפרע עם צבעים ססגוניים.

• מומלץ לרכוש רהיטים לחדר התינוק רק מחברה מוכרת ומובילה בענף, ויש לוודא כי בוחרים רהיטים העומדים בתקנים המחמירים ביותר, ללא חומרים רעילים ובגימור מקצועי המונע תאונות מיותרות.

• את המיטה כדאי למקום רחוק מדלת הכניסה לחדר, עדיף שראשו של התינוק יהיה קרוב לקיר ללא חלון. חשוב לבדוק שאין שקעים חשמליים ליד המיטה.
לחדרים מעוצבים ורהיטים לחדרי תינוקות מוזמנים לבקר כאן

שתף עם חברים